tisdag 11 augusti 2009

Assistanskväll

Ikväll har en ny assistent varit hos oss. Vi skrev kontrakt med ett par stycken, men för tjejen ikväll var det första gången. Liksom när hon var här på "provlek" med dottern, så klickade det direkt. Snacka om avlastning! Dottern var knappt intresserad av mig när jag kom hem från jobbet. De var mitt uppe i att göra presenter som alla här hemma skulle få, för plötsligt var det allas födelsedag.

Normalt sett när det är dags för kvällsmat brukar dottern protestera högljutt. Hon är inte alls färdig med leken och vill inte alls äta, hon har ju redan ätit en gång på dagis.... Ikväll när jag kom in till lekrummet för att berätta att det är dags för kvällsmat, tittar dottern på sin assistent och säger: Kom, vi måste skynda oss! Sedan kör hon snabbt ut i köket och fram till barnstolen för att bli uppburen.... Vad hände? Jag står där helt mållös. Detta har aldrig hänt. Samma sak när hon ska lägga sig. Hon protesterar mot att assistenten ska bära henne. Hon känner sig antagligen inte trygg ännu i hennes famn. Det är samma sak med alla som är osäkra när de bär henne. Fast bortsett mot protesterna mot bärhjälpen så är det inga alls protester mot att hon ska lägga sig.

Jag tror att dottern och denna assistenten kommer ha mycket roligt ihop. Hoppas bara att hon stannar och inte får ett annat jobb....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar