onsdag 19 augusti 2009

Deltid

Idag har jag varit riktigt duktig! Ja, jag tycker i vart fall själv att jag har varit duktig. Jag har meddelat min chef att jag vill gå ner i tid. 87,5% fr o m 1 september. Kan tyckas vara en självklarhet för många småbarnsföräldrar att gå ner i tid, men för mig har det varit ett stort steg. Det är egentligen inte förrän nu, som jag verkligen insett att det inte går ihop. Känner mig riktigt sliten. Det fungerar inte att arbeta 40h i veckan, lägga flera timmar på olika läkarbesök etc, fortsätta jobba - fast som assistent - när jag kommer hem och därefter försöka jobba igen eventuella timmar jag missat på jobbet. Ekvationen går helt enkelt inte ihop.

Det kommer bli som om jag arbetade heltid, även i fortsättningen, men jag slipper jobba igen 5h i veckan. Det ska bli så skönt! Ser redan fram emot att det ska bli september.

Jag har beslutat mig för att arbeta deltid i vart fall fram tills att den externa assistansen här hemma börjar fungera smidigt (känns avlägset just nu) och sedan får vi se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar