onsdag 12 augusti 2009

Trött...

Dottern vaknade tidigt. Stax innan kl 5 var jag inne hos henne för att hjälpa henne att ändra sovställning. Kunde inte somna om. Halv sex vaknade minstingen. Jäsp! Även om det är mannens ansvar att ta minstingen på vardagarna så kunde jag lika gärna gå upp. Helt omöjligt att somna om. Paniktrött nu. Springer fram och tillbaka till dotterns barnstol för att trycka i henne en liten mackbit.

Ja, jag vet. Hon borde inte alls sitta framför tv:n och äta. Fast vad gör man...? Det är enda sättet att få henne att äta frukost. Om hon inte tänker på att hon äter så går det att mata henne. En halv smörgås med mycket smör skuren i små bitar. Så fort käkarna inte rör sig går jag fram och trycker i en liten bit eller sätter jag mig bredvid och håller fram hennes sugrörsdricka. Det är sällan hon äter frukost på egen initiativ. I så fall blir det ett musbett på smörgåsen och kanske 1 matsked dricka. Inte mer. Efter en halvtimma har hon oftast fått i sig i vart fall lite frukost.

Smörgåsen är äntligen nere och jag kan packa ihop och åka till dagis med henne för att komma till jobbet, förhoppningsvis inte alltför sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar