onsdag 26 augusti 2009

Jag ska...!

Mötet på Trivselhus tog precis hela förmiddagen. Var inte hemma förrän vid lunchtid. Miljoner beslut att ta och vi förvärrar nog det hela för oss själva en aning genom att försöka hitta billigare alternativ, vilket innebär att vi kommer ta bort delar av den paketlösning Trivselhus inkluderar och själva beställa från annat håll. Med köket blev det verkligen billigare, men kanske inte alla saker... Det ska ju vara värt den extra arbetsinsatsen också.

Orkade läsa 5 sidor i en tidning efter lunchen (dvs bildtexterna....) och sov därefter i 1,5h. Sedan var i princip den dagen slut... och det var dags att hämta dottern från förskolan. Hur kan det gå så fort? Jag skulle ju ha egentid och bara göra ingenting. Istället sov jag upp den tiden, om man nu räknar bort mötet.

På seneftermiddagen kom min ena syster över med en stor bukett blommor. Blev verkligen jätteglad! Är väl inte supersocial av mig för närvarande. För stressad helt enkelt. Är en mycket trevligare person på jobbet. Det är lugnare där. Märklig känsla, att det är mindre stressigt på jobbet och att det istället emellanåt känns som om jag håller på att bränna ut mig själv här hemma. Att orken tar slut när jag stannat bilen på gatan och ska gå in.

Mannen hade bokat in gäster på kvällen. Såg i ärlighetens namn lite lagom fram emot det... Mannen lagade maten och jag dukade. Perfekt arbetsfördelning! Det blev trevligare än jag hade trott, men är helt slut nu.

Innan jag lägger mig måste jag ha lärt mig hur man lastar in och ur elrullen i bilen. Har dragit mig för det. Vill inte kunna allt. Känns rätt skönt emellanåt att kunna titta på mannen och be honom fixa, med motiveringen att jag ännu inte lärt mig... Ja, jag vet, det är fantastiskt slött av mig, men när det är så mycket annat som behöver göras så har det ibland varit min räddning. På fredag ska jag och dottern åka till mormor. Tänkte först nöja mig med den manuella uterullen, även om hon inte kan köra den själv. Inte bara pga slöhet, utan planen är att vi ska åka buss in till stan och sedan käka lunch. Går inte med elrulle. Är i vart fall inte säker på om det finns ramper upp till bussarna. Vill inte chansa. Dottern blir så himla ledsen.

Hur som helst så pratade dottern med mormor igår varpå hon sa "snart kommer jag och då ska jag åka elrulle jättefort och leka med hunden". Då går det inte längre att skylla på att jag ännu inte lärt mig att lasta in och ur elrullen i bilen. Får väl ta med både elrulle, uterulle och innerulle. Tur att bilen är hyfsat stor...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar