torsdag 20 augusti 2009

Möten och laxermedel

I morse var det möte på barnhab. Det var ett bra möte, men samtidigt väldigt energidränerande. Kom in på jobbet vid 10.30-tiden. Känns konstigt att börja jobba drygt en timma innan det är dags för lunch. Hela dagen blir liksom helt fel.

Nu i kväll var jag ute på en mysig restaurang tillsammans med några andra mammor, som också har barn med funktionsnedsättning. Även om jag bara träffat dem en gång tidigare, så var det så lätt att umgås med dem. Vi har på sitt sätt samma livssituation, även om vi har olika jobb och våra barn har olika diagnoser. Skönt att kunna fråga om assistans, bilstöd, vårdbidrag, läkarbesök, anpassningar av hem.... och ändå kunna skratta mitt i allt. Så underbart!

Precis varit uppe hos dottern. Hon vaknade och var ledsen. Ont i magen. Vid det här laget vet jag vad jag ska fråga och ja, hon behövde nog bajsa. Bara att lyfta upp henne, bära ner henne till toaletten, plocka fram laxermedel för att hjälpa henne på traven, upp på toaletten och försöka få henne att tänka på annat än den onda magen tills medicinen gett resultat. Nu sover hon äntligen lugnt och jag kan också äntligen få lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar