måndag 24 augusti 2009

Trött...

Trött, vill bara sova... Fast det är ju egentligen fel... Vill även anställa en kurator som kan fixa alla ansökningar, timrapporter, jämkning, telefonsamtal till barnhab och allt annat som krävs för att livet med dottern ska fungera.

Har tagit ledigt på onsdag. Först ska vi till Trivselhus för att påbörja slutbeställningen av huset och sedan ska jag sova och bara vara själv! Ser redan fram emot det.

Borde ha jobbat lite ikväll eller i vart fall läst igenom den presentation jag ska hålla i morgon bitti. Orkar inte. Chansar på att ingen märker av att jag inte är ordentligt förberedd. Har gjort en snygg presentation och förhoppningsvis blir åhörarna mer fokuserade på den än på mitt framförande i övrigt...

Har i vart fall varit lite duktig ikväll och avsagt mig ett av mina uppdrag och också bokat av ett möte i morgon kväll.

2 kommentarer:

  1. Hej på dig
    Känner igen mig i mycket av det du skriver
    Man kan ha upp till 30 kontakter o man komer knappt ihåg namnen på de
    Därför är det viktigt att man har rätt uppbackning o förståelese för alla runt omkring

    Kommer att följa din blogg framöver

    HA de

    Uffe/BUA

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt inlägg, Uffe.

    Ja, visst är det knäppt med alla dessa miljoner kontakter. Fast värst är nog egentligen allt driv som krävs av föräldrar till barn med särskilda behov. Drivet att få igenom olika saker, att komma ihåg alla kontakter, att komma ihåg vad som beslutades sist och orka säkerställa att besluten också genomförs och inte bara blir tomma ord.

    Visst är det så att flera av dem vi träffar är jätteduktiga och vi har verkligen haft tur med många kontakter, men det är sällan (eller aldrig) som de är synkade med varandra och vad ena personen säger går ofta rakt emot vad den andra säger.

    Det kan vara svårt att få full förståelse från andra runt omkring. Inte av illvilja på något sätt, utan av okunskap. Det är så himla svårt att förklara för någon som inte är insatt, hur det faktiskt är. Hur det är att leva med ett barn som kräver så mycket. Även om dottern också ger massor, så tar det energi. Inte bara alla lyft och allt som ska fixas, utan också allt driv för att hon ska få det så bra som möjligt, att hon ska få uppleva så mycket som möjligt. Precis som alla andra barn.

    SvaraRadera