lördag 29 augusti 2009

Sömn

Jag och dottern åkte hem till mamma i går. Pappa är bortrest över helgen och mamma erbjöd sig att ta dottern under natten, så hon sov i pappas säng. Underbart. En hel natt utan avbrott. Minns inte förra gången det hände. Måste vara ett eller två år sedan... Eftersom jag ändå alltid vaknar tidigt, så la jag mig också tidigt. Vaknade 9h senare. Skönt.

På em var jag trött igen. Kändes som om jag bara sovit 4h under natten. Sov ytterligare 1h. Känns lite bättre, men börjar bli trött igen och klockan är inte ens 9 på kvällen... Gissar att jag har en sömnbrist som heter duga och det är anledningen till att kroppen inte riktigt vill återhämta sig även om jag får chansen att sova.

Dottern har blivit riktigt mammig. Det är såklart mysigt att känna sig så uppskattad. Idag fick jag höra från henne att hon ville leka med mig för att jag är häftig... :o) Hon är så söt. Även om det är roligt att känna sig uppskattad, så är det jobbigt ibland. Det blir många tunga lyft och det är svårt att få avlastning av andra, när hon hela tiden ropar efter mig. Inte ens hennes pappa duger ibland, utan det är bara jag. Ikväll passade jag på att gå ut med hunden när det var dags för dottern att lägga sig, bara för att mamma skulle kunna hjälpa mig. Eftersom jag inte var hemma accepterade dottern att någon annan hjälpte henne. Är inte jag i närheten, så är hon nöjd med att andra hjälper henne.

Snart dags att lägga sig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar