söndag 2 augusti 2009

Egentid

Det är tyst i huset, förutom det låga skvalandet från tv:n. Minstingen vaknade strax innan 6. En timma och två blöjbyten senare sover hon igen. Stora syster och mannen ligger också och sover. Är egentligen jättetrött, efter en ganska jobbig natt. Mannen tog det mesta, men jag vaknade ändå. Trots det, så är det skönt att vara uppe. Erbjöd mig att gå upp, trots att det egentligen var mannens tur att ta morgonen och låta mig sova. Vi försöker gå upp varannan dag med minstingen som vaknar först, så får den andra sova. Fast med tanke på alla gånger mannen var uppe i natt hos dottern och jag låg kvar i sängen...., så är det inte mer än rätt att han får sova. Tar hellre dessa tidiga mornar och slipper gå upp under natten. Håller tummarna varje gång att det ska bli en stund bara för mig, efter att minstingen har lagt sig igen och innan storasyster vaknar.

Var uppe hos dottern för en liten stund sedan, eftersom hon gnällde. Hon hade inte riktigt vaknat, men låg och ropade "jag kan själv!". Hon försökte vända sig på sidan i sängen fortfarande sovandes, men det gick inte. Täcket hade lagt sig dumt. Hjälpte henne försiktigt utan att väcka henne och det verkar faktiskt som om hon inte vaknade. Det är i vart fall helt tyst.

Hm... Kanske skulle man sätta sig ner med en inredningstidning och en kopp te och bara njuta av att få vara själv....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar