onsdag 22 juli 2009

Överaskning

Idag hade min man planerat för en överaskning för mig. Allt jag visste var att han ordnat med sin pappa som skulle passa barnen och att vi skulle sova över där. Jag älskar överaskningar! Ja, positiva sådana då.

Jag trodde länge att vi skulle iväg på teater och istället hade han köpt biljetter till en utomhuskonsert med Malena Ernman. Det var så himla bra! Tror vi sänkte medelåldern ett antal år... Synd att det inte är fler yngre som insett hur duktig hon är. Första "halvlek" var stycken från olika operor och efter pausen var det mer popbetonat. Det är första gången som jag skrattat när någon sjunger opera. Hon är fantastiskt rolig att titta på som liveartist. Snacka om att göra opera tillgängligt för allmänheten! Det behöver faktiskt inte vara så stelt som det ofta framstår. Bl a så flörtade hon med en man i publiken och mitt i ett andetag i en av ariorna så frågade hon honom snabbt om han var gift och sedan bara sjöng hon vidare som om inget hade hänt. Om du inte har sett henne, så försök fixa biljetter! De är värda varje krona vare sig du har ett operaintresse eller ej!

Det var verkligen en trevlig överaskning och så underbart skönt att få var själv med mannen. Den senaste tidens kamp med sömnlösa nätter (dottern vaknar ofta och behöver hjälp) och allt fixande med Försäkringskassan, assistansbolaget och bygglov för vårt nya hus har slitit en hel del på vårt äktenskap. Det är svårt att vara glad och positiv när man har tusen saker i huvudet och samtidigt är övertrött. De två senaste nätterna har mannen tagit dottern på natten och jag har fått sova. Helt underbart! Då känns det inte ens jobbigt att behöva gå upp tidigt när minstingen vaknar. Hellre en hel natts sömn och tvingas upp tidigt än att tvingas upp miljoner gånger under natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar