tisdag 21 juli 2009

Kortvarig assistent

Idag hade vi vår första dag med assistent. Typiskt nog blev assistenten sjuk. Hon kom hit, men 2,5 timmar och 2 Panodil senare fick hon sätta sig i bilen och åka hem. Hon hade haft feber både igår och i morse när hon vaknade och jag misstänker att hon fortfarande hade feber. Hoppas att inte någon av oss blivit smittad...

Dottern såg ledsen ut när hon gick och förklarade bestämt efteråt att nu hade hon också feber. Febern varade bara 5 minuter, därefter var det jag som var sjuk och doktorsväskan behövde tas fram.

Nu ikväll har jag telefonintervjuat 3 personer. Första drog tillbaka sin ansökan direkt. Han hade missat att det var ett så litet barn. De andra två kandidaterna var båda intressanta, var och en på sitt sätt. Väntar nu på besked från den ena om hon är intresserad eller ej. Hon ville först stämma av arbetstiderna med sin man - vilket ger pluspoäng för att hon gör ett genomtänkt beslut. Steg 2 blir att träffa dottern och "provleka" med henne.

Vissa av dem som skickat in ansökan gör en rätt tveksam. Jag vet att assistansbolaget gjort en första gallring, men ändå kommer det ansökningar där det står saker i stil med "nu vill jag göra något annat, som t ex stå i affär, jobba på lager, arbeta som assistent....". Man får ju verkligen intrycket av att det är just detta jobbet de vill ha.... När den typen av ansökningar går igenom så är det svårt att inte fundera över vad som egentligen står i de ansökningar som blir bortgallrade....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar