tisdag 17 augusti 2010

Brist på energi och lyxiga gummistövlar

Trött, trött, trött... Det känns som om det är väldigt lite som krävs numera för att jag ska bli helt färdig. Orkar ingenting... Listan över saker jag borde ta tag i kväver mig. Försöker ändå göra lite varje kväll. En sak. Inte för att listan krymper - den fylls på i snabbare takt än så, men i vart fall får jag en känsla av att jag gör något.

I morse var det ett helt galet ösregn. När jag kom till jobbet kände jag mig som en dränkt katt. Antar att jag kunde valt bättre skor än de svarta högklackade, men de matchade kjolen så bra... Bland det första jag gjorde var att googla efter fina gummistövlar. Det är nog bra att ha ett par sådana... Fastnade för ett par rosa högskaftade från Ilse Jacobsen. Inte billiga... Först tyckte jag det var lite festligt att ett par gummistövlar kunde vara så dyra och slog snabbt bort tanken på att ens fundera över att köpa dem, men det gick liksom inte att komma ifrån att de var snäppet snyggare än alla andra... Nu står det ett sådant par i hallen och väntar på att det ska bli regn. Jag gissar att jag är en av få som önskar regn i morgon... Kändes helt galet lyxigt att köpa ett par så dyra gummistövlar - och jag lär få köpa ett par billigare att ha i trädgården - men det gav en stunds känsla av lyx och glädje. Allt för att komma bort från den grå vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar