söndag 8 augusti 2010

Kalas och fixardag

Igår var det bröllop. Det måste utan konkurrens vara den absolut mest romantiska fest man kan gå på! Tyvärr så kände vi oss tvingade att åka hem i hyfsad tid. Med små barn där hemma, så behöver man vara i ganska bra form även dagen efter. För få timmars sömn kan verkligen knäcka den bästa, framför allt om det sker i kombination med ett par glas vin dagen innan. Det märks att jag inte längre än 20...

Idag har det varit den traditionella turen till IKEA. Den sker flera gånger i veckan, men eftersom vi inte varit där på hela helgen, så blev det en tur idag. Det är antagligen en underdrift att säga att det var en lätt kaotisk tripp... Det blir lätt så när minstingen följer med. Fast jag tycker nog ändå att hon skötte sig riktigt bra. Jag har varit med om värre turer med henne. Resultatet av resan dit blev att jag behöver åka dit igen. Naturligtvis fanns inte alla saker hemma. Skenorna att fästa på väggen till våra konsollhyllor var slut. De är rätt så väsentliga för att kunna sätta upp hyllorna...

Under eftermiddagen var vi på kalas hos min ena syster. Kaosen var total när vi skulle ge oss iväg, med andra ord var det en helt normal eftermiddag... Förstår inte att det ständigt ska bli så kaotiskt. Det är som om vi aldrig lyckas lära oss hur lång tid det tar att göra i ordning barnen, oss själva och sedan packa bilen. Vi är numera alltid sena och jag hatar det. Jag avskyr verkligen att komma för sent och ändå gör vi nästan ständigt det. Ibland känns det som om det är så mycket omkring oss att jag inte orkar stressa för att vi ska komma i tid. Sedan får jag dåligt samvete för att jag kanske ändå borde ha stressat på mer. Det är inte juste mot den som bjudit om vi är sena. Det är inte så att vi kommer flera timmar sent, men kanske 15-20 minuter. Tillräckligt för att vara ett irriterande tillstånd i vår vardag - och tillräckligt för att jag och mannen ska hinna bli riktigt sura på varandra. Så onödigt. När ska vi lära oss att börja planera vår tid bättre? Någon som har tips på en kurs? Jag är aspirant!

I kväll har vi hunnit med en del. Äntligen är garderoben i sovrummet färdig. Nu ska bara kläderna hängas in också. Det betyder att jag slipper ligga på resårmadrassen direkt på golvet och med mannens fötter tätt intill mitt ansikte. Faktiskt nästan läge för Champagne... Nu står sängarna intill varandra, precis som de ska och min säng har fått ben. I morgon ska vi försöka oss på att bära in i vart fall en byrå. Har också ställt in skåp med hyllor i barnens badrum. Tomma hyllor att fylla i veckan som kommer! Förhoppningsvis kan jag tömma en halv kartong eller bara få undan en massa prylar som ligger och stör mitt ordningssinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar