tisdag 3 augusti 2010

Pusslande med tid

Hade hoppats på att dottern skulle få äta lunch på förskolan idag, men nix. I morgon får hon äta om någon av oss sitter med henne. Blir lite knepigt med minstingen om jag eller mannen sitter med, eftersom minstingen ska hem kl 11. Jag har skickat ett sms till en av dotterns assistenter och kollat med henne. Kanske kan hon. Dottern var helt förvivlad när hon förstod att hon inte fick äta på förskolan. De har lovat att hon i vart fall ska få följa samma schema som sin lillasyster, så då blir det lunch på torsdag och fredag.

Tyckte så oerhört synd om henne när hon insåg att hon inte skulle få äta lunch. Tårarna strömmade ner för hennes kinder. Istället fick det bli nygräddade pannkakor här hemma. Satte ett litet barnbord strax intill spisen och sedan satt dottern och minstingen och åt pannkakor i takt med att jag gräddade. Tror att de båda tyckte det var ganska mysigt. Kände mig som en supermamma som kunde ta mig tid att grädda pannkakor till lunch mitt i veckan.

Minstingen har verkligen anpassat sig till förskolan. Det är som om hon aldrig gjort något annat än att ha varit där. Istället är hon förtvivlad när hon ska hem. Hon vill inte alls följa med hem, utan vill mycket hellre stanna kvar och leka mer. Känns skönt att hon verkar trivas bra redan efter två dagar.

Lyckades få några timmar på jobbet i morse genom att vara på plats strax innan halv sju. Kan konstatera att det går väldigt mycket fortare att köra dit så tidigt på morgonen. Om jag räknade rätt, så är det 14 trafikljus att ta sig igenom när man kör härifrån till jobbet. Det är en del... Merparten ligger på vägen mellan förskolan och jobbet, så det kan ta sin tid att köra i rusningstrafiken.

Planen är att försöka vara ännu lite tidigare på jobbet i morgon. Återstår att se om jag orkar...

Mannen är med dottern på ortopeden för att få nya fotskenor. Dottern tog med sig nallen också för att få fotskenor och nackkrage till honom. Känns viktigt att hon kan leka med saker som så naturligt ingår i hennes vardag. Tack och lov så ser de saken på samma sätt på ortopeden. Nallen har redan ett ståskal och handskenor, så det är klart att han ska ha fotskenor och nackkrage också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar