måndag 9 augusti 2010

Träning

I dag var det träning för första gången på väldigt länge för min del. Borde prioritera det högre, men det är som om tiden inte riktigt vill räcka till. Jag hade behövt ett dygn som innehöll det dubbla antalet timmar. Ibland undrar jag om det är så att jag inte klarar av att vara tillräckligt effektiv för att hinna med allt eller är det bara så att jag har för stora krav på mig själv i vad jag ska hinna med?

I kväll blev det i vart fall träning och vilken träning sedan... Redan när jag kom in i lokalen så kändes den starka stanken av svett och på flera ställen var golvet blött av svett från dem som tränat passet innan. Det krävdes 5 minuters uppvärmning för att jag skulle känna ett visst obehag av håll och sedan fortsatte träningen i samma stil. När det var 5 minuter kvar av 60-minuterspasset var jag nära att svimma av utmattning. Å andra sidan kan man liksom inte annat än att känna sig ödmjuk av att få tränas av en världsmästare. Det händer inte så ofta att hon håller i passsen (för oss amatörer), men i dag gjorde hon det. jag var helt övertygad om att jag skulle kräkas, men jag överlevde och lyckades t o m masa mig in i duschen när jag kom hem. Inte alls illa.

Även om jag är väldigt trött just nu, så känns det fantasktiskt bra att ha kommit igång med träningen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar