måndag 9 augusti 2010

Mamma, när ska ni packa upp??

Det känns som om jag och mannen packar upp och packar upp, men dottern håller inte alls med. Idag sa hon till mig "mamma, du och pappa säger bara att ni ska packa upp, men ni gör ju aldrig det!" Jag tror hon syftade på att ganska många av hennes leksaker fortfarande är nerpackade. Även om vi har packat upp en hel del, så är det som om hon ständigt frågar efter saker som är nerpackade. Jag försöker leta upp hennes saker så fort hon frågar efter något, men det är ganska mycket kvar att packa upp. Problemet är att vi ännu inte fått upp hyllor att lägga sakerna på och innan dess är det inte lönt att packa upp dem. Innan vi kan sätta upp fler hyllor så måste vi bestämma hur hennes rum ska se ut, så att vi vet vad vi ska köpa för något. Mannen och jag bestämt att vi ska sätta oss ner i morgon eller senast i övermorgon och planera hennes rum för att sedan så snabbt som möjligt köpa hyllor etc och montera upp det.

Har lite dåligt samvete för att det har tagit så lång tid att få i ordning hennes rum. Vi sa från början att vi skulle prioritera barnens rum, men så blev det kanske inte riktigt. I vart fall inte fullt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar