fredag 13 augusti 2010

En fixardag

Har varit knasigt trött de senaste dagarna, så idag bestämde jag mig för att bara arbeta en väldigt kort dag och sedan åka hem. Var på jobbet i 1,5 timma och sedan åkte jag hem. Åkte via affären för att handla ingredienser till mannens favoritsockerkaka och åkte sedan direkt hem och la mig.

Att säga att jag fungerar dåligt när jag har sovit för lite är en underdrift. Jag blir hemsk. Tänkte kompensera mannen genom att först och främst sova (för att helt enkelt bli en trevligare människa) och sedan baka hans favoritkaka. En modifierad Kerstinkaka. Enligt recept, men med mer ägg, lite mer bakpulver, kokos och grovhackad mörk choklad. Sedan brukar jag minska lite på smöret för att den inte ska bli så flottig i konsistensen. Denna gången la jag till grovhackad vit choklad och två mosade bananer. Det blev en mäktig, men väldigt saftig och god kaka. Antagligen världens kaloribomb, även om jag minskade på smöret... :o)

Mannen blev i vart fall glad. Hade tänkt städa huset också, men tiden räckte liksom inte till. Även om jag inte lyckades hinna med allt jag tänkt mig, så kände jag mig betydligt mer i balans när han kom hem än vad jag gjorde innan.

Att vara ledig en dag i veckan hade verkligen passat mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar