måndag 23 augusti 2010

Varför händer allt när jag är iväg?

Varför händer allt när jag är på tjänsteresa? I morse ringde dagis för att fråga var skenor och stövlar var och för en stund sedan ringde de från minstingens avdelning. Hon har tydligen trillat från en stol och fått en spricka i läppen. Det blöder tydligen en del, så personalen tyckte vi skulle ta henne till vårdcentralen.

Hade inte mer än hunnit få tag på mannen för att be honom köra och hämta henne förrän telefonen ringde igen. Tydligen hade vi en bokad tid på kardiologen till dottern. Har ett vagt minne av att vi bytte tiden i somras och det kan nog stämma att vi hade en tid idag... Suck... Beklagade och skyllde på flytten... Det är väl delvis sant antar jag.

Kontentan är nog att mannen och jag måste börja köra planeringssamtal igen. En halvtimma varje söndag för att gå igenom vad som händer den kommande veckan.

Önskar att jag kunde vara hemma hos mannen och stötta honom. Han lät rätt stressad... Jag antar att det inte blir bättre av att han lämnade stora bilen till verkstaden i morse och att vi inte får tillbaka den förrän i slutet av veckan. Denna veckan kommer troligtvis stavas kaos och saken blir liksom inte bättre av att jag är iväg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar