torsdag 26 augusti 2010

Illamående :o(

Hemma. Är trött, snorig, illamående och väldigt öm i magen. Känns lite som att gå omkring och vara åksjuk. Förutom snorigheten då som har tillkommit som ett extra plus. Började må konstigt redan igår förmiddags och sedan har det gått lite i vågor. I morse mådde jag riktigt illa, men just nu känns det ganska okej. Det kan vara barnen som har dragit hem några baciller eller så är jag bara stressad rätt och slätt. Oavsett så valde jag att stanna hemifrån. Har jobbat lite under förmiddagen och tänkte försöka mig på ett pass till i eftermiddag.

Skulle egentligen hem till en kompis ikväll på bokklubb, men det kändes inte som en riktigt bra idé. Vill inte riskera att smitta de andra om det är en bacill och mår jag konstigt pga stress så behöver jag nog ändå bara ta det lugnt.

Lämnade barnen på dagis i morse. Eftersom jag varit iväg i flera dagar på tjänsteresa, så kändes det inte rätt mot mannen att be honom ta det igen bara för att jag mår lite illa. Kändes som om jag skulle börja kräkas i vilken stund som helst. Panik. Hur gör man då? Ber fröknarna om ursäkt och sedan kräks på förskolans toalett. Hade varit lätt pinsamt. Lyckades klara mig utan att göra bort vare sig mig eller barnen. Istället fick jag stå ut med en gallskrikande minsting. Hon är verkligen en mardröm att lämna på förskolan. Bär jag henne så går det oftast bra. Vägrar jag, så innebär det att jag får släpa henne till dörren. Känns sådär... När någon av pedagogerna har lyft upp henne så tar det bara ett par sekunder så är hon nöjd igen, men fram tills dess gråter hon förtvivlat. Har jag inte hunnit fram till dörren, så slänger hon sig på marken och om har vi kommit inanför så klamrar hon sig förtvivlat fast vid mina ben. Hade det inte varit för att fröknarna (och andra föräldrar) övertygar mig om att hon är hur glad som helst när inte jag är i närheten, så hade jag tvekat att lämna henne alls. Hon är dessutom inte alls lika skrikig när mannen lämnar henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar