måndag 25 oktober 2010

Arbetsterapeut på besök

Har fått hosta. Det kliar i halsen hela tiden och jag tycker lite synd om mig själv. Igår kväll var jag dessutom helt övertygad om att mina visdomständer spökade, så i morse fick jag en akuttid till tandläkaren. Enligt tandläkaren ser tanden minst sagt märklig ut och han förstod att jag hade ont. (Så märkligt skönt det känns att få en sådant bekräftelse från en tandläkare...). Tandköttet är inflammerat, så jag har fått en salva att lägga på. Tanden kan nog klara sig lite till (skönt att slippa dra ut....).

Nu ikväll hade vi dotterns arbetsterapeut på besök. Hade lovat henne husvisning och fika som tack för all hjälp med rådgivning i samband med husbygget. Hon är verkligen riktigt trevlig och jag känner mig övertygad om att vi har gjort rätt som har behållt den gamla habiliteringen, trots att det hade varit närmre att ta den som finns här där vi numera bor...

Det var roligt att få visa hur fint och funktionellt huset blev efter hennes tips. Givetvis kom hon på ytterligare lite saker vi skulle kunna ha hjälp av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar