söndag 24 oktober 2010

Furuboda

Denna helgen har spenderats i Furuboda, tillsammans med RBU. I vanlig ordning var det riktigt trevligt. Trivs verkligen bra med det gänget! Det blir sällan någon vilohelg när barnen är med och så även denna gång... Är helt slut. Fast jag tror att barnen hade riktigt roligt.

Vi prioriterade att minstingen skulle få träna sitt Funky Kidz igår morse, så vi kom iväg lite sent och var därför framme i Furuboda lite senare än alla andra. Vi skulle just köra in på parkeringsplatsen när minstingen blev åksjuk. Hur stor otur får man ha? Hon panikkräktes verkligen. Spyor överallt. Hela bilbarnstolen, hela minstingen... När jag öppnade bildörren vid hennes stol, rann det ut kräk ur bilen. Urk... Personalen på anläggningen var däremot änglar som hjälpte oss att tvätta klädseln på bilbarnstolen och också minstingens nerkräkta kläder.

I går var det "Paralympics" i idrottshallen med bollaraktiviteter. Alla aktiviteterna hade en ränna för bollen, vilket gjorde att dottern kunde vara med i allt. Rännan gick dessutom att sänka till hennes nivå. Efter bollaktiviteterna gick vi vidare ner till fritidsgården (eller vad den nu hette...) för bowling (även den med ränna) och skytte. Dottern har nu skjutit med luftgevär för första gången - och dessutom helt själv! De hade en speciell ställning för geväret där hon inte behövde hålla i geväret alls och kunde ställa in siktet med hjälp av en joystick. Sedan hade hon en stor knapp, som hon kunde trycka på för att skjuta. Vet inte om hon tyckte det var fantastiskt roligt, men att bara se henne fixa runt själv gjorde i vart fall mig, väldigt stolt och lycklig. För minstingens del var nog aktiviteterna väl avancerade, men hon verkade finna sig ganska bra ändå.

Efter tävligarna var det dags för simhallen. Barnen var som tokiga i vattnet. Hade tagit med några badankor till dottern, eftersom jag vet att hon uppskattar att få sitta på den grunda delen av vattnet och leka. Mannen tog hand om dottern och jag tog minstingen. Minstingen var först lite skeptisk, men sedan slappnade hon av och åkte vattenrutschkana så det stänkte om det.

På kvällen var det middag. Dottern höll på att somna mitt i maten, så klockan sju var det bara att bära in henne till sängen. Minstingen lyckades stjäla en hel del uppmärksamhet när hon bet sönder dricksglaset mitt när hon drack... Inte så nyttigt. Fullt med glassplitter på bordet, golvet, i hennes knä - och i hennes mun... Mindre roligt. Tur att jag satt bredvid... Bara att dra ut barnstolen från bordet och få henne att spotta ut glasskärvorna. Vet inte om hon riktigt kan spotta, så jag fick bända upp hennes mun för att snabbt få ut skärvorna. Böjde henne sedan framåt och hälde mineralvatten i munnen på henne. Lutningen och det faktum att hon inte är så förtjust i mineralvatten fick henne att spotta ut en del. Hörde att hon svalde lite, men jag hoppas verkligen att alla skärvor var borta då... Lyfte ut henne i bättre ljus och fick henne att gapa stort. Kunde inte se några skärvor och idag har hon varit som vanligt. Jag hoppas verkligen inte att hon fick i sig något skadligt....!

Natten fungerade helt okej. Fantastiskt sköna sängar. Vi hade två rum. Mannen sov med dottern och jag med minstingen. Dottern vaknade 5-6 gånger och även minstingen sov oroligt. Efter frukost var det tipsrunda och sedan mer bad innan det var dags för lunch och sedan hemfärd. Det har varit en trött familj i eftermiddags och ikväll...

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Bella var med o tryckte lite så här kommer en ny kommentar....
    Visst hade vi trevligt i Furuboda förutom den där incidenten med det itu tuggade glaset. Skönt att det gick bra! Tack för de fina överdragen till ryggstöden på rullstolarna. Har gjirt lite reklam för er via min blogg: http://bellaochlucas.blogspot.com/2010/10/fun-wheels.html

    Ha det gott!
    Kram
    Marie.

    SvaraRadera
  3. Roligt att höra att dina barn uppskattar överdragen och stort tack för att du gör reklam för oss!

    SvaraRadera