söndag 17 oktober 2010

Söndagskväll

Dagarna bara flyger förbi. Dottern har varit hos sin stödfamilj i helgen, vilket har inneburit att vi fått en del gjort här hemma. Dotterns rum har fått en lila myshörna, vi har arbetat en del med vårt företag, men också hunnit med att bara vara.

I dag bakade jag och minstingen sockerkaka. Det blev många fingrar doppade i smeten... och jag gissar att vispen slank in i munnen när jag vände ryggen till... Fast resultatet blev helt okej. Något seg, men saftig sockerkaka i den stora formen och lite torrare och knaprigare i de mindre barnformarna. Minstingen var väldigt stolt när vi knaprade på en av de mindre kakorna till efterrätt.

Dottern blev riktigt lycklig när hon såg vad vi fixat i hennes rum. En lila gardinvåd är upphängd på ena väggen i ett hörn av rummet. Intill finns två vita tavellister med böcker och framför står en vit fåtölj med lila kuddar. Jag hade t o m hittat en liten pläd att ha på golvet. Dottern hade efterfrågat en pläd på golvet till hundarna (kramdjur) - precis som mormor och morfars hund har. Nu ligger det en svart pläd precis intill hennes säng och två av hundarna ligger där och vaktar henne.

Jag och mannen har varit ute på en snabb promenad. Egentligen borde jag nog sova, men det är så skönt att få lite tid, bara vi två. Det händer inte så ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar