söndag 25 oktober 2009

Ladies Night och fönsterputs

Borde skaffa mig en liten liten bärbar dator. En sådan som kan ligga bredvid sängen när jag lagt mig, redo att öppnas när helst jag kommer på briljanta formuleringar och tankar till bloggen. Av någon anledning kommer de alltid när jag lagt mig och då orkar jag knappast gå upp ur sängen för att starta upp datorn och skriva ner det.

Var på Ladies Night igår med ena systern och en kompis till henne. Lite märklig känsla att sitta i en publik som enbart bestod av tjejer - 5500 tjejer. Var inte alls sugen på att åka dit tidigare på dagen, men väl där var det faktiskt riktigt roligt. Kanske väl låga skämt emellanåt och det var lite väl mycket genus-snack, men bortsett från det var det en väldigt trevlig show. Åkte hem direkt efter. En kompis, som också var där med ett annat gäng, skulle ut direkt efter och undrade om jag ville hänga med. Var bara för trött. Känner mig rätt sliten för närvarande och bara tanken på att hålla mig social efter klockan 23 gör mig helt matt.

Idag har en kompis varit över och putsat fönster tillsammans med mig. Hade inte hon kommit hit hade det inte blivit något putsat alls. Tror det blev bra. Trodde vi skulle hinna alla fönster på nedervåningen, men det tog betydligt längre tid än jag trodde. Alla är i vart fall putsade på utsidan. Tog precis alla krafter jag hade. Kände mig helt apatisk och totalt orkeslös när min kompis åkt hem. Mannen gav mig en bit choklad och skickade mig i säng innan kvällsmaten. Hur kan man bli så fullständigt utmattad av att putsa fönster?

I morgon bitti är det besiktning av huset. Lite nervös... Hoppas att de inte hittar en massa fel... så att köparna hoppar av... Hade det inte varit för besiktningen hade jag struntat i fönstrena. Tänker att om det ser ut som om vi verkligen tar hand om huset så kanske de inte ser eventuella brister i huset... Hoppas...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar