torsdag 8 oktober 2009

RBU - ett meningsfullt engagemang

Precis hemkommen efter ett långt styrelsemöte med RBU. Panikstress från jobbet, via hemmet för att hämta papper och pärm, via affären för att handla fika till mötet och sedan vidare till mötet. Väl på mötet visade det sig att vi var två som hade handlat, så det blev verkligen massor med mat. Hur mycket som helst över också. Mötet gick bra och tiden bara flög iväg. Om jag inte hade pressat på tiden mot slutet så hade vi nog suttit kvar än...

Även om engagemanget i RBU tar tid - och energi, så ger det samtidigt så väldigt mycket. Att få umgås med andra i samma sits, att få känna att jag gör något som kan påverka andras och min egen tillvaro ger på något sätt en tillfredsställelse. Jag är nog till viss del en föreningsmänniska. I vart fall hamnar jag ofta i styrelsen och jag trivs med det, även om jag ibland kanske inte är helt nöjd med hur mycket tid det slukar.

Trots att jag tyckte att den utbildningssatsning jag ansvarade för i år tog för mycket tid så har jag nu lovat att ansvara för utbildning i taktil massage under 2010... Hoppsan...! Fast jag tror faktiskt att det hade varit värdefullt för flera av våra medlemmar, både föräldrar och barn. Ska däremot försöka dra ner på ambitionsnivån. Det räcker kanske med att arrangera steg 1 under 2010 och sedan kan steg 2 vara under 2011 samt examen - för dem som så önskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar