torsdag 15 oktober 2009

Rubbad sömn

Tappade räkningen på hur många gånger dottern vaknade och ropade i natt. 7 gånger kanske....? Känner mig som en zombie, även om mannen i ärlighetens namn nog tog flest gånger. Blir så ofta väckt på natten att när jag väl har chansen att sova ut, d v s sova utan att bli väckt, så går det inte. Vaknar ändå - flera gånger per natt - och kan inte somna om. Det är så irriterande så det finns inte. Nu har jag varit iväg två nätter, två ensamnätter och ändå kan jag inte sova.

Mannen var iväg och köpte sömntabletter till mig igår. Receptfria på apoteket. Något annat vågar jag inte använda. Får se om det hjälper. Tror att jag kanske har kommit in i en ond cirkel och att det är anledningen till att jag har så svårt att sova. Måste bryta trenden på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar