lördag 3 oktober 2009

Shopping och egentid

Det har varit en avkopplande dag. Mannen tog hand om minstingen i morse och jag lyxade mig med att äta frukost i sängen samtidigt som jag läste en bok. Morgonen hade blivit ytterligare lite bättre om boken bara varit bra, men man kan inte få allt. :o)

Vid lunchtid tog min ena syster hand om minstingen ett par timmar så att jag och mannen kunde åka in till stan och vara helt själva. Två timmars shopping - bara vi två (ja, bortsett från en miljon andra människor)! Vi var helt utmattade alla tre när vi kom hem. Det märks att både jag och mannen har en ordentlig sömnbrist, men det är inte så lätt att bara ta igen allt under en helg. Hade nog behövt vara helt själva i så fall.

Middag bestående av rester och äkta champagne. Kankse inte den bästa champagnen jag smakat, men den var absolut helt okej.

Minstingen har precis blivit nattad, tror hon somnade direkt. Det blev i vart fall tyst. Planen är att titta på film och äta popcorn nu - förutsätter bara att jag och mannen lyckas hålla oss vakna. Vi har mer eller mindre tävlat under eftermiddagen i vem som kan gäspa störst. Tror faktiskt att mannen leder - även om han aldrig skulle erkänna det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar