lördag 25 september 2010

Fest

Mamma och pappa passar barnen. Helt underbart att få vara hemma bara med mannen. Ensamma vi två. Det händer inte så ofta. Ikväll ska vi ha fest för några vänner. Har handlat, städat och fixat mat. Helt slut... Borde nog prioriterat sömn istället. När jag körde hem från affären stannade jag för grönt... Insåg inte förrän det precis slog om till rött att det faktiskt var grönt... Antar att det är sömnbristen som gör sig påmind.

Har riktigt svårt att sova länge på mornarna. Tvingade mig själv att ligga kvar till klockan åtta, vilket inte är så länge med tanke på att jag hade kunnat sova i princip hur länge jag ville.

Mannen har kämpat nästan hela dagen med att installera högtalarna. Ska bli skönt med lite riktig musik. Bra att passa på med den typen av fixande när inte barnen är hemma. Att försöka fixa när barnen har lagt sig fungerar sådär.

Ska lyxa mig med att ta riktigt lång tid på mig att göra mig iordning inför kvällen. Har köpt mosserande vin att smutta på under tiden. Det är faktiskt en av de lyxigaste sakerna som finns, att få ta 1,5 timma på sig att göra sig iordning och få smutta på ett glas champagne under tiden. Ska bara grunda med Red Bull, te eller något för att vakna till liv först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar