fredag 17 september 2010

Massagebehov

Varför känns det ständigt som om jag ligger back med allt, oavsett hur mycket jag än fixar? Har fått ett otroligt sug efter massage. Det är som om kroppen bara skriker efter att få bli ompysslad. Inte så att jag har tyckt att massage var något otrevligt tidigare, men jag har aldrig känt ett så påtagligt behov av massage. Kroppen är som en spänd tråd.

Idag fick jag ändå tummarna loss att gå iväg och köpa de där efterlängtade löparskorna. Jag fick ett presentkort på Löplabbet i mars... Tänker hela tiden, i morgon hinner jag, i övermorgon kommer jag ha tid... Sedan försvinner bara dagarna. Nu ska jag bara få fram tid att faktiskt bege mig ut och springa också.

Ikväll var jag på en extremt snabb tur till IKEA. Inte för att det kanske var något absolut måste - är det här man ser en förklaring till varför jag alltid har så mycket att göra...? - men jag hade verkligen sett fram emot att få åka dit. Har jag bestämt mig för att göra något så har jag väldigt svårt att ändra mina planer. Oflexibel eller bara målinriktad? Vad är egentligen skillnaden. Flexibiliteten bestod i att åka efter att minstingen lagt sig istället för innan mannen skulle komma hem med henne från dagis. Nu ska bara bordet monteras också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar