måndag 13 september 2010

Mycket att göra och snoriga barn

Det känns som om dagarna flyger fram i 110. Har försökt vara på jobbet riktigt tidigt den senaste veckan. I morse lyckades jag vara på plats på jobbet 06.45. Det är så skönt att få vara helt själv. Det är tyst och lugnt på jobbet och jag hinner tänka innan alla andra trillar in. Det är lite för mycket att göra på jobbet, men det är roligt. Hellre att jag inte riktigt hinner än att jag har för mycket tid över. Antar att det säger lite om mitt jobb, att jag hinner trycka in en halvtidstjänst mitt i - samtidigt som vi har påbörjat vägen att starta eget...!

Båda barnen har blivit ganska så förkylda. Minstingens näsa rinner och rinner. Den vill liksom aldrig sluta rinna. Dottern är mest rosslig. Det är inte alls roligt att höra henne andas på natten. På så sätt känns det tryggt och skönt att det sitter en assistent vaken hos henne hela tiden. Någon som snabbt finns på plats vid hennes sida om det skulle vara något. Just nu sitter mannen och försöker övertala dottern att träna med hostmaskinen. Det går sådär. Den elektriska inhalatorn brukar fungera fint, men hostmaskinen är hon inte alls lika förtjust i.

I morgon är det dags för kardiologen. Vi har lyckats få en morgontid, så jag känner mig rätt nöjd, även om jag hra tokmycket på jobbet. Barnen måste få ta sin tid. Det kan inte hjälpas. På onsdag är det dags för stormöte på habiliteringen och på torsdag skulle vi egentligen också till habiliteringen, men det mötet har blivit uppskjutet till nästa vecka. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar