onsdag 1 september 2010

Tjänsteresa

Sitter på tåget mot Södertälje. Ska på nätverksträff. Lite stressad över att åka iväg på tjänsteresa denna veckan också. Inte för att det är så långt, men egentligen har det inte någon betydelse. Det är ändå ett par kvällar och nätter som jag inte är hemma. Har i vart fall bestämt mig för att skippa middagen i morgon kväll. Jag vet, det är väl då man förväntas nätverka som mest, men jag resonerade som så att jag får nätverka desto mer under dagarna. Dessutom behöver jag nog ensamheten. Att bara få sitta själv på ett hotellrum och inte ha så mycket att göra. Kanske ta en dusch, leta upp något sunkigt hak att köpa take away från och sedan sitta i sängen och äta samtidigt som tv:n visar halvtaskiga såpoperor. en tillvaro som antagligen hade stressat mig för några år sedan. Tiden innan barnen. Nu känns det bara som en ofantlig lyx att få sitta ensam. Det behöver inte ens vara något fint hotellrum, det behöver heller inte ligga centralt. Bara jag får en rimligt okej säng, en tv och lite tystnad. Ska lägga mig riktigt tidigt.

Ikväll ska jag bo hos en kompis. Försöker slå ihop tjänsteresan med att hälsa på vänner i den mån det är möjligt. Sedan blir det en lugn och tyst kväll i morgon. Förhoppningsvis är jag relativt utvilad när jag kommer hem på fredag kväll. Planen är i vart fall att vara så pigg att jag kan ta bilen, åka ut till IKEA och köpa en ny säng till minstingen.

Dottern ska vara hos sin stödfamilj och det här är ett riktigt bra tillfälle att påbörja arbetet att vänja henne vid en "vanlig" juniorsäng istället för hennes älskade spjälsäng. Återstår att se hur det går - om mannen och jag orkar lägga henne om och om igen. Hon kommer nog inte vara så lättflörtad antar jag... Ska sätta upp en sänghimmel ovanför sängen för att hon ska få känslan av att det är lite trångt och ombonat - precis som hon har det i sin spjälsäng. Kanske fungerar det.

2 kommentarer:

  1. Vi tänkte också åka till IKEA imorgon, vi kanske ses där!

    Kram Kim

    SvaraRadera