tisdag 26 januari 2010

Bortblåst feber

Minstingen är helt feberfri. Hur jag än pressar in termometern i örat på henne, så vägrar den visa ens 37 grader. Under 37 grader kan knappast kallas feber. Hon verkar ha snabba kast i sin förkylning. I natt hade hon nog feber, hon har nämligen inte sovit alls... eller jo, lite har hon väl sovit, men med många avbrott. Var uppe och vaggade henne i famnen ett par gånger för att få henne lugn - vilket extremt sällan behövs. Hon brukar vara duktig på att somna själv.

Hon sov till 6 i morse och sedan lyckades jag få henne att sova igen fram till kl 08.30. Tog mitt förnuft till fånga och passade på att sova lite själv när hon ändå sov. Sett ur det perspektivet känns det skönt att vara hemma idag med henne. Jag ligger nog back ett antal sömntimmar. Ska se om jag lyckas sova lite när hon sover middag. Just nu är det en superglad minsting som härjar runt här hemma. Svårt att hitta på bra sysselsättning för henne. Det ska hända något precis hela tiden. Det krävs nästan ett annat barn när hon är på det humöret för att hon ska få full stimulans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar