måndag 25 januari 2010

Konspiration...?

Var helt slut igår när alla gästerna hade åkt. Mannen och jag städade hjälpligt i huset. Förstår inte att det tar en sådan tid att plocka undan allt. Det var ett trevligt kalas, men jag hade behövt ett par dagars semester efteråt...

Panikstress på jobbet. Ligger back. Tröstade mig med att jag har en helt obokad dag i morgon. Allt som är inbokat är att köra barnen till dagis. Tisdagar är dessutom lyxdagen - jag kan sitta sent. Sitter oftast kvar till kl 18.30 och sticker därefter direkt till träningen. Vad händer...? Självklart ringer dagis. Minstingen är sjuk. Igen... 38,5 graders feber. Suck...! Mannen har ett viktigt möte i morgon, så det blir jag som får vara hemma... Börjar se ett mönster. Så fort jag har en inbokad dag att fixa saker på så blir minstingen sjuk. Jag undrar om hon ens har lyckats gå en hel vecka på dagis utan att vara sjuk. Undrar om minstingen har inlett en konspiration mot mig...? Det är svårt att låta bli att undra....

Som kompensation var minstingen på sitt allra bästa humör - d v s när hon fått välling och kvällsmat i sig. Hon är verkligen underbar när hon är på det humöret. Glad och busig.

Ska försöka få tid över att sova och fixa i morgon när jag ändå är hemma. Får se hur bra det fungerar. Tänkte att det skulle minska den allmäna stressen.

Idag kom husleveransen. Väggar och tak ska vara på plats i morgon. Mannen var (självklart) på plats i förmiddags och fotograferade. Huset ser gigantiskt ut på bilderna. Känns konstigt att se det i verkligheten. Vi har ju bara sett ritningar på det. Spännande är det i vart fall. Det var däremot inte riktigt lika spännande med räkningen som kom idag... Även om jag vet att det kommer trilla in räkningar på stora belopp nu under byggnationen och att lånet är godkänt av banken, så är det ändå stressande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar