fredag 29 januari 2010

Ryggproblem

Oroar mig för dotterns rygg. Om två veckor är det dags för den neuromuskulära ronden. De har pratat om att röntga hennes rygg. Vet inte om det blir av eller om de nöjer sig med att titta på den.

Jag vet att hennes rygg var lite sned sist de tittade på henne och det har varit svårt att låta bli att notera att den nog har blivit ytterligare lite sned. Det syns inte när hon har kläderna på och sitter i sin rulle, så jag tror inte att någon har tänkt på det. Däremot när hon ska lägga sig och sitter utan tröja på toalettstolen, skvallrar den nakna överkroppen obarmhärtigt. Ena axeln är högre än den andra och det kan bara betyda att ryggen har blivit ännu mer sned än tidigare. Jag vet ju att det kommer, men jag vill inte se. Inte ännu. Hon är ju inte mer än 4 år. Det är inte rättvist, inte alls rättvist. Inte för mig, inte för min man, men framför allt inte för henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar