måndag 22 februari 2010

Försäkringskassan - min nya favorit!

Är så otroligt tacksam för vår handläggare på försäkringskassan. Ringde henne idag och berättade att det nu var dags att skicka in ansökan om utökning av assistans. Hon kom ihåg att jag hade ringt tidigare i höstas och berättat att dottern eventuellt skulle få andningsmask inom några månader. Hon har lovat att prioritera ärendet så fort vi inkommer med en ansökan. Känns skönt med hennes stöd. Istället för att behöva vänta i 4-5 månader, så kommer vi förhoppningsvis få ett beslut inom några veckor eller någon månad efter att ansökan inkommit.

Nu återstår "bara" att sätta samman själva ansökan också. Har mailat vårt nya assistansbolag och bett dem om hjälp. Bara dumt att försöka fixa allt själv när det går att få hjälp, dessutom en väldigt kompetent sådan.

På onsdag ska jag iväg och besöka en förskola som kanske kan fungera för båda barnen. De tyckte inte att jag skulle se dotterns rullstol som ett problem, men ville ändå att jag skulle komma dit för att se om lokalerna fungerar. Även om kommunen är skyldig att anpassa lokalerna, så finns det vissa saker som är svåra att få en bra lösning på - trappor t ex...

1 kommentar:

  1. Ååh, vad skönt att höra! Ja, jag har samma intryck av f-kassan vad gäller mina ärenden (e:s och mig själv), handläggarna jag mött har varit väldigt tillmötesgående.

    SvaraRadera