fredag 5 februari 2010

Fulltecknad vecka

Tiden går så fort ibland. Denna veckan har bara försvunnit. Inte så att den är slut, men själva arbetsveckan har bara sprungit förbi. Åkte till Stockholm i måndags och var sedan på kurs tisdag-onsdag. Helt slut när jag kom hem på onsdagskvällen - liksom mannen som varit själv med barnen.

På torsdagen var det dags för besök på habiliteringen med dottern. Utprovning av hennes nya fina (och stora...) elrulle. Hon har själv fått välja färg - silver. Vet inte riktigt när vi får den, men jag hoppas att det blir ganska snart - och att den har en starkare motor än hennes nuvarande. Inte alls roligt att försöka ta sig fram med elrulle när det är mycket snö. Det är inte lätt som gående och att vara rullstolsburen är en ännu större utmaning. Jag och mannen har försökt putta samtidigt som dottern har kört. Ibland fungerar det, men ganska ofta får hon backa och sedan får vi försöka ta bort snö åt henne innan hon kan köra fram igen. Det krävs inte stora snömängder för att det ska bli problem.

Idag har jag varit på heldagsmöte i samma stad som mina föräldrar bor i. Åkte upp redan igår kväll. För att underlätta för mannen tog jag med mig minstingen - som sedan pappa passade under mitt möte. Hade förhoppningar om att få sova lite längre... Eller inte... Minstingen vaknade kl 5 i vanlig ordning. Tack och lov gick hon med på att lägga sig igen direkt efter vällingen. Ska packa ihop det sista nu och bege mig tillbaka hemåt till man och dotter.

Helgen är fulltecknad med kalas för dottern och sedan ett efterlängtat besök till pojken med stort P på söndagen. Tror att de ser fram emot det båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar