fredag 4 september 2009

Ensam hemma

Mannen är iväg med dottern och minstingen ligger och sover. Känns som att vara helt själv hemma. Helt underbart! Har gått runt och tänt levande ljus. Mysigt! Är egentligen sugen på att gå och lägga mig, men vill njuta lite till av att vara själv. Känslan av att kunna göra nästan vad som helst är nästan övermäktig!

Har spelat Lotto idag. Faktiskt första gången jag gör det själv! Tror det var 20 år sedan vi gjorde det med familjen... Sedan har det inte blivit av. Nu när det ligger en pott på 134 miljoner så känns det ju lite lockande. Tänk om... Jag vet, chansen är minimal. Läser man baksidan på Trisslotterna så ser man att det är 1 chans på 8 miljoner att vinna högsta vinsten.... Inte så stor chans, men provar man inte någon gång så kan det ju omöjligen hända alls. :o)

Har hunnit fantisera en del om vad jag skulle göra om jag vann 134 miljoner. Det hade t o m räckt med 5 miljoner för min del. Så mycket enklare livet hade blivit! Inget tjafs om ekonomin och framför allt ingen stress över ekonomin! Fast jag hade nog fortsatt jobba lika mycket... Har lite svårt att låta bli. Det finns ju så mycket roligt att göra...

Gick ju ner i tid från och med i tisdags. Har väl gått sådär... Kan konstatera att jag inte fått minskade arbetsuppgifter, utan istället blev jag tillfrågad av min chef om jag kunde tänka mig att ta på mig ytterligare några... Hm... De lät väldigt roliga, men jag har sagt ifrån att min kalender börjar fyllas snabbt och att jag inte kommer hinna göra så mycket i de olika projekten. Hon hade varit orolig för att jag inte skulle ha tillräckligt att göra efter föräldraledigheten... Verkar inte vara någon risk för min del... Har dragit igång massor med projekt. Om jag räknar ihop antalet dagar det ena projektet jag driva och de utbildningsdagar som finns inplanerade för mig innan årsskiftet så är det mer än 20 dagar... En månads räknat i arbetsdagar. Hoppsan....! Ska försöka ta det lite lugnare, men det är inte så lätt när det finns så mycket roligt att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar