söndag 13 september 2009

Funderingar kring nr 2

Precis hemkommen efter en dag som började lugnt för att övergå i lätt kaos... Kaoset stavas förstoppning... Dotterns. Tror vi har tillbringat nästan 2h på toaletten med henne under de senaste 4,5 timmarna, d v s sedan vi hämtade henne hos stödfamiljen. Hon kämpar och kämpar, men få ändå inte ut allt, men ändå tillräckligt mycket för att det ska bli blöjbyte. Har provat att ge henne laxermedel, men utan resultat. Ingen mat ville hon ha till kvällsmat - bortsett från 2 oliver, men det räknas knappast. Som tur är har hon ätit bra när hon var hos stödfamiljen. (Antar att det bara är småbarnsföräldrar som kan intressera sig för bajs... I vart fall har jag inget minne av att det upptog någon speciell tankeverksamhet innan jag fick barn...).

Supertrött, men måste fixa lite till innan jag går och lägger mig. I morgon ska jag verkligen försöka att både hinna träna och gå hem i tid från jobbet. På kvällen är jag ansvarig för utbildning i RBU:s regi och det skulle nog se konstigt ut om jag inte dök upp... Jag tror det blir en spännande och lärorik kväll. Vi kommer att ha föreläsare som är kunniga inom LSS och assistans - ett område som det känns att det inte går att lära sig för mycket om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar