söndag 20 september 2009

Snart husvisning

Dottern hade sin kusin sovandes här natten till idag. De var hur söta som helst. Tror de båda tyckte det var väldigt mysigt. Kl 9 kom dotterns ena assistent hit för att hämta henne. De skulle ha en bakdag hemma hos assistenten. Mysigt. Dottern såg hur glad ut som helst. De verkar verkligen trivas ihop. Skönt!

Under tiden dottern var iväg passade jag och mannen på att fixa. Massor...! Vi ska ha visning av huset på tisdag. Fick reda på det i fredags, så det har varit en dag fylld med lätt panik... Allt som vi tänkt vi skulle fixa, men bara skjutit framför oss. Har inte hunnit med allt, men är ändå en god bit på väg. Garagedörren är färdigmålad, toaletten där uppe är numera vit och de läskiga tapeterna är ett minne blott, tvättmaskinen har gått varm, en runda till tippen, allmänt plock här hemma och massiv rensning av klädkammaren. Även om vi har hunnit med en hel del ikväll så är kvällen i morgon räddad... I vart fall om någon av oss hade varit oroliga för att vi inte skulle ha något att göra...

Fast jag känner mig i vart fall stolt över toaletten. Den blev väldigt fin. Ska sätta upp tavla, spegel och krokar så fort färgen har torkat. Ska snart lägga mig, men innan dess ska trappan få lite färg. Åh, vad jag längtar tills huset är sålt och det nya är byggt och klart för inflyttning... Nä, vänta, jag längtar tills vi faktiskt har flyttat in också... :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar