tisdag 16 mars 2010

Dagar som sirap

Mår lite bättre idag efter att ha sovit hyfsat många timmar i natt. Minstingen vaknade kl 2 och det tog ett tag innan hon somnade om igen - vilket ändå inte hindrade henne från att vakna kl 5...

Dagen har segat sig fram på jobbet. Ingen ork. Som tur var höll jag i en fokusgrupp på em, vilket gjorde att jag tvingades till att fokusera på något annat.

På eftermiddagen ringde de från dagis. Dottern är sjuk... Inte mycket till feber, men något förhöjt. Mannen var på tjänsteresa och själv höll jag i fokusmötet och hade inte telefonen på. Istället ställde min ena systers man upp och körde och hämtade dottern på dagis och hem till svärmor som var hemma med minstingen. Vilken tur att han kunde ställa upp!

Verkar i vart fall som om minstingen är okej igen. Får se om vi släpper iväg henne till dagis i morgon. Min pappa har lovat att komma och passa barnen. Verkligen tacksamt! Jag och mannen måste ändå ta ledigt minst 4 dagar från jobbet i nästa vecka pga sjukhusbesöket. Förhoppningsvis är dottern frisk på torsdag, eftersom vi har ett besök på barnhabiliteringen inbokat då.

Det känns som om det verkligen är nu jag borde fråga mina vänner om hjälp. Det är så många som har erbjudit sig. Orkar bara inte fundera igenom vad det är jag skulle vilja att de hjälpte till med. Det kräver lite för mycket energi. Energi som inte finns just nu.

Mamma ringde lägligt tidigare ikväll och frågade om hon kunde fixa någon mat inför lördagens släktkalas - min födelsedag. Ska maila henne vad jag tänkt bjuda på och se vad hon vill göra. Ett tag funderade jag på att ställa in allt. Kändes så jobbigt att ta tag i. Jag som egentligen (fortfarande) älskar mina födelsedagar. Har uppenbarligen inte kommit till åldern ännu då det känns jobbigt att fylla år - om jag ens kommer dit. Har tagit ledigt på torsdag för att hinna handla och förfixa i vart fall del av dagen. Har en del assistansadministration att ta tag i, utöver besöket på habiliteringen, men förhoppningsvis blir det i vart fall en eller två timmar över innan det är dags att hämta barnen på dagis. När båda barnen är hemma är det helt omöjligt att hinna med att förbereda något alls. På kvällarna finns inte orken och att spara allt till lördag känns inte så frestande.

Gästerna får istället stå ut med ett ganska dammigt och stökigt hus. Är det något som har fått låg prioritet just nu, så är det städningen.

Ska försöka ta hand om mig själv ikväll och ta ett varmt bad. Mannen har precis försvunnit in i badrummet för att förbereda åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar