tisdag 9 mars 2010

Underbara träning

Älskar tisdagar. Det är min dag (- eller i vart fall kvällen är min). Min helt egna dag. Tisdagar innebär boxning med en kompis. Det innebär också att jag kan sitta kvar på jobbet ganska länge, ända fram tills att det är dags att sticka och träna. Inte för att jag hade uppskattat att sitta sent på jobbt varje dag, men det är skönt att ha en dag då jag inte behöver stressa hem.

Just nu har många väldigt mycket att göra på jobbet, så det är knappast någon risk att känna sig ensam... I vart fall inte om man går innan kl 20 och så länge sitter jag aldrig. Samtidigt är det skönt att få en stund själv i det rum jag sitter i. Vi är 5 personer som delar rum. Väldigt socialt och trevligt, men ibland är det skönt att få vara själv också.

Nu ikväll, efter min träning, har jag och mannen suttit och finjusterat det sista i köksplaneringen. Det är dags att beställa köket och det känns viktigt att gå igenom det en sista gång innan beställningen görs. Det ser så litet ut på bilden... Jag hoppas att det kommer upplevas som större - i vart fall vad gäller förvaringsdelen. Det känns ibland som om kök inte kan få för mycket förvaring. Av någon anledning så finns det alltid för lite. Märkligt nog.

Det blir lådor längst ner överallt där det går. Förhoppningsvis kommer dottern orka dra ut lådorna. Egentligen hade vi velat ha ett par väldigt diskreta handtag till dörrarna och lådorna, men jag är tveksam om dottern orkar dra ut lådorna då... Skåpen kommer hon nog aldrig att öppna. De är på för hög höjd, så där kan vi sätta de små diskreta handtagen. Måste försöka hitta något matchande för lådorna också.

Husbygget går framåt. Jag önskar att jag hade tid att vara där ute mer. Mannen och svärfar var där ute idag. Mannens ipod ger hyfsade bilder, även om det hade varit lättare att se med en vidvinkel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar