söndag 14 mars 2010

Reducering av åtaganden och jakten på bubblorna

Arbetsdag och årsmöte precis hela dagen. Märkligt nog så tycker jag ändå att det är roliga möten. Måste vara lite knäpp. Tog ändå mitt förnuft till fånga och hoppade av posten som ordförande. Känns lite konstigt. Jag har verkligen trivts med rollen, men det har bara varit väl mycket på sista tiden. Har sagt till styrelsen att jag tar en paus på ett år och om de fortfarande är intresserade av att ha med mig i styrelsen nästa år, så är de välkomna att höra av sig. Det är inte helt omöjligt att jag kan tänka mig en roll som ordförande då igen - eller någon annan roll för den delen. Tycker bara att det är speciellt roligt att sitta som just ordförande.

Har haft ont i magen varje kväll denna veckan och har lyckats utveckla kontakteksem av plasthandskarna vi har här hemma. Tror att det är stressrelaterat.

Just nu känner jag mig bara så väldigt trött. Trött och ledsen.

Det är nog tur att vi har minstingen. Hon sprudlar av energi och ger en välbehövlig konstrast till allt sjukdomsrelaterat som ibland kretsar runt dottern väl mycket. Minstingen har precis upptäckt var vi förvarar burken med såpbubblor och vill inte göra annat än att jaga stora och små gnistrande bubblor inne i badrummet. Dottern vill ofta också vara med. Dottern ler med hela ansiktet när bubblorna far omkring. Mest njuter hon nog av att få göra något tillsammans med sin syster. En lek som båda kan vara med i på hyfsat lika vilkor. De sträcker sig båda ivrigt efter bubblorna för att slå sönder dem innan de faller till golvet. Efteråt är golvet halt av all såpa, men antagligen samtidigt renare än vad det var tidigare.

2 kommentarer:

  1. Det kändes inte alls bra att se dig lämna rummet i går!
    Det var ett ögonblick då jag ville springa efter och ropa -kom tillbaka!
    Vet att du fattade rätt beslut, men ändå.......saknar dig redan!

    SvaraRadera