fredag 26 mars 2010

Felaktig sjukresa....igen....!

Sjukresan fungerade inte i morse heller... Första missen var när dottern skulle till badet. Taxin skulle komma kl 8. När klockan var 8.10 hade den fortfarande inte dykt upp. Ringde till beställningscentralen och fick veta att tiden hade ändrats till 8.25... Det hade ju varit bra om de hade meddelat oss. Dessutom har de inte rätt att ändra tiden så mycket utan att meddela oss. Vi hade precis avbokat taxin (dottern hade kommit för sent om vi skulle vänta så länge) när taxin dök upp. Bilbarnstol fanns faktiskt, men den var felvänd. När mannen skulle vända den rätt, så visade det sig att det saknades remmar... Den gick alltså inte att sätta bakåtvänd - som vi hade beställt. Bara att sätta dotter och extraresurs i bilen och köra iväg dem till badet. Telefonsamtal till Maria på kundcenter för att felanmäla turen. Känns som om jag snart känner denna Maria. Borde kanske bjuda henne på en fika...?

När taxin kom för att hämta dottern var det samma taxi. Denna gången hade han hämtat remmar till bilbarnstolen, men lyckats få med sig fel remmar som inte passade. Istället hade han försökt knyta fast barnstolen med hjälp av remmarna. Remmarna tillhörde en nyare barnstol än den han hade med sig. Givetvis accepterade inte extraresursen lösningen och det fick bli buss tillbaka denna gången också. Eftersom jag hade på känn att det säkert inte skulle fungera, så hade jag skickat med dottern en tjock filt att ha om benen för att hon inte skulle bli kall.

Missade att ringa till kundtjänst när de hade öppet, men det är väl bara att slå dem en signal igen på måndag... Ytterligare en rad i fallet om vår dotter. En positiv (?) sak är att jag inte längre behöver uppge dotterns personnummer, utan de vet direkt vem det gäller när jag ringer.

Maria på kundtjänst har lovat att ta direkt kontakt med de som ansvarar för utbildningen av chaufförerna. Har inga större förhoppningar om att det ska bli någon skillnad. Har fått diverse löften förr... Chefen som jag försökte få tag på och prata med har ännu inte ringt tillbaka. Sannolikheten är väl inte så stor att han gör det heller, men jag väntar fortfarande med spänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar