onsdag 31 mars 2010

Hög feber

Minstingens feber bara ökar. Vid 21.30 grät hon och när jag gick upp till henne så hade hon kräkts, blivit lös i magen och febern var uppe i 40 grader. Stackars liten!

Efter att ha bytt på henne fick hon en omgång alvedon till. Försökte få henne att dricka, men hon ville inte ha något utan bara sitta i mitt knä. Ringde snabbt hem mannen, som på vägen hem körde inom ett jouröppet apotek (fördelen med att bo nära en stor stad!) för att komplettera alvedonen med ipren. Innan mannen hade hunnit hem hade minstingen hunnit kräkas ytterligare två gånger.

Nu ligger hon i tunn t-shirt i sin säng med rena lakan och utan täcke. Förhoppningsvis får det hennes temperatur att sänkas lite.

Försökte ringa sjukvårdsupplysningen, men det var nog fler som tänkt samma tanke. Satt i kö i nästan 40 minuter och när jag nästan var framme blev jag nerkopplad... Mannen försökte ringa upp direkt, men det gick inte ens att komma fram och få en köplats.

Det känns tryggt att vi har en kamera i hennes rum, så att vi även från köket kan ha koll på hur hon har det i sitt sovrum. Ska nog sätta väckarklockan på 00.30 så att vi kan ge henne en dos ipren då - om inte mannen håller sig vaken så länge. Själv ska jag försöka få lite sömn. Det blev ju inte så mycket av den varan natten till idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar