söndag 7 mars 2010

Uppdrag från regeringskansliet

Det är sällan det kommer kuvert från Regeringskansliet hem till mig. Framför allt kuvert med mitt namn och adress handskrivet. Tror faktiskt att det är första gången ett sådant kuvert har skickats hem till mig. Känns lite stort faktiskt. Även om jag känner lätt stress för att jag har gått med i ännu en styrelse, så känns det faktiskt lite kaxigt att ha blivit utsedd av regeringen. Att ha fått ett förordnande att sitta med som ordinarie ledamot i styrelsen för Stiftelsen för bistånd åt rörelsehindrade i Skåne. Kanske tramsigt, men jag känner mig i vart fall lite stolt... Återstår att se hur mycket jag mäktar med att vara engagerad... Vill ju göra mitt bästa. Blev uppringd i fredags av tjejen på kansliet som undrade om ville sitta med i den grupp som går igenom inkomna ansökningar. Vet inte... Borde kanske... Hinner jag? Meningsfullt hade det i vart fall känts! Har lovat att meddela senast på onsdag.

2 kommentarer:

  1. Med tanke på hur mycket du berättar om hur trött du är och hur lite tid du har, kanske du ska ta dig en extra funderare... Man kan inte lägga till utan att ta bort. Vilken tid ska du ta bort? Din träning? Gå ner mer i tid från ditt jobb? Tiden med barnen? Sova mindre?

    SvaraRadera
  2. Jag vet... Fast jag tror att jag har bestämt mig nu. Ett års paus från RBUs styrelse. Det går ju trots allt att gå med igen. Nästa år, när vi inte bygger hus samtidigt och jag vet hur mycket den andra styrelsen tar i tid.

    Det är märkligt att det ska vara så svårt att ta denna typ av beslut. När jag ser på mig själv utifrån så tycker jag att beslutet borde vara självklart, men sedan när jag sitter där själv och funderar, så känns det inte alls lika självklart längre.

    SvaraRadera