måndag 1 mars 2010

Assistanstimmar

Varje månad när jag gått igenom förbrukade assistanstimmar, räknat samman allt, skrivit under och fyllt i blanketter, känner jag att jag borde fira... Fira för att jag tagit mig igenom något som är fantastiskt tråkigt och emellanåt en smula krångligt. Det är så många timmar som ska räknas samman hit och dit. Hade antagligen underlättat om vi tagit all assistans själva, men det är nog enda lättnaden med en sådan lösning... Just denna månaden har det varit 5 assistenter involverade - utöver mannen och mig. Det blir 7 tidrapporter att räkna samman och hålla koll på uträkningen dag för dag. Det händer ofta att assistenterna räknar fel - och jag klandrar verkligen inte dem. Det är inte helt enkelt att hålla reda på hur tiderna ska räknas samman. Att sedan behöva redovisa tiden per 5 minuter som vår nuvarande assistansfirma uppmuntrar, gör det knappast enklare.

Nu är det äntligen dags att få vila... Ska lägga mig bums! Sängen är förhoppningsvis fortfarande lite varm från dottern som legat och sovit där fram tills nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar