söndag 21 mars 2010

En förkyld dotter

Gårdagen försvann som i en dimma. Är oerhört tacksam för min familj som fixade precis allt. Lyckades inte uppbåda någon energi för egen del. Försökte hjälpa till med maten, men det var som om hjärnan inte ville ta in vad det stod i receptet. Det var bara ord utan sammahang. Det var först en bit in i middagen som det delvis släppte. Alkoholen i vinet dövade sorgen, tvingade den att tryckas undan för en liten stund.

Svärmor stannade kvar över natten och är fortfarande här. Tror hon åker hem vid lunchtid. Just nu är mannen ute med svärmor och minstingen, medan dottern har en kompis här och leker för fullt.

Dottern har blivit riktigt förkyld. Hon är hostig, hes och i morse hade hon lite feber. Hennes kompis var tydligen också förkyld, så hennes föräldrar tyckte att det var helt i sin ordning att de lekte - ifall det var okej för vår del. Vi har gett dottern alvedon och nässpray och hon har redan fått inhalerat 2 gånger för att få hjälp med hostan. Ska försöka få henne att använda hostmaskinen också idag - samt sova mitt på dagen. Förhoppningsvis får vi bukt med förkylningen tills i morgon. Febern är så låg att jag under normala omständigheter inte ens hade kallat det feber, men nu när det är dags att läggas in på sjukhuset i morgon em så känns det oroväckande.

Jag och mannen har möte på habiliteringen i morgon bitti, så jag hoppas verkligen att hon är i tillräckligt bra form för både dagis i morgon bitti och sjukhuset senare under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar