tisdag 20 april 2010

Att förstöra ett förhållande

Så typiskt... Hade skrivit ett ganska långt inlägg och så raderas allt... Misstankarna går mot datorn direkt... Det borde ha sparats som utkast, men icke...

Är trött så det känns som om ögonen ska gå i kors. Så länge bara jag och minstingen var hemma var det ganska okej, men så fort mannen och dottern kom hem så började kaoset. Har ett tålamod som ligger på under minus mot både mannen och barnen. Är innerligt tacksam mot pappa som kom ner och sällskapade mig och minstingen flera timmar mitt på dagen.

Jag och mannen har massor med viktiga saker att prata om; husrelaterat, semesterrelaterat, byte av förskola och andra viktiga beslut som ligger nära i tid framför oss. När barnen väl har lagt sig och det har lugnat sig i huset är vi båda så trötta att inget meningsfullt blir sagt. Efter att ha fixat det mest nödvändiga här hemma så går jag och lägger mig. Så blir inget sagt den kvällen heller. Så byggs listan på av saker vi verkligen borde prata om. Konsekvenserna blir att vi går om varandra, att den ene tar beslut som den andra inte känner till, men som den borde känna till. Är knappast ett framgångsrecept för något förhållande.

I takt med att jag blir tröttare och tröttare så ökar intensiteten på kontakteksemen på händerna. Det både kliar och svider samtidigt. Har lånat mammas dundersalva, som förhoppningsvis snart ska hjälpa. Borde nog söka vård... Ska bara få ork och tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar