fredag 2 april 2010

Få timmars sömn

Minstingen har sovit med 1-2 timmars intervaller i natt. Helt slut. Nu sover hon i vart fall. Hon somnade lagom till att dottern vaknade. Är helt stel i kroppen efter att ha sovit så lite. Febern är helt borta, men jag tror att hon har haft mardrömmar under natten som har väckt henne.

Under den tid hon var uppe i morse så kunde hon inte tänka sig något annat än att bli buren. Om jag inte bar på henne så la hon sig ner på golvet och grät högt. Eftersom jag inte ville att hon skulle väcka dottern, så blev det att jag bar på henne en hel del. Försökte få henne att acceptera att leka med mig på golvet eller att titta på barnprogram tillsammans. Fungerade ett par minuter och sedan drog hon mig i händerna för att få mig att resa mig upp. Så fort jag ställt mig upp så ställde hon sig framför mig med armarna sträckta uppåt för att bli buren. Känner mig lätt sned i ryggen... Så fort det har lugnat sig på jobbet så ska jag boka in en ordentlig massage. Har presentkort som ligger och väntar här hemma.

Känns bra att vi har hittat två assistenter för nattjänstgöring, men det känns fortfarande ganska olustigt att ha andra människor här hemma så mycket... Undrar hur det kommer att påverka kontakten mellan dottern och minstingen...?

Från början hade vi tänkt att dottern och minstingen skulle dela sovrum i det nya huset och sedan ha ett gemensamt lekrum istället. Hur fungerar det nu när dottern ska ha vaken assistans hela natten? Kan minstingen sova när det finns en annan människa i rummet och dessutom till ljudet av en BPAP? Desstom är det knappast meningen att dotterns assistent ska agera barnvakt för minstingen... Knepigt... Eller så får de ha olika rum och sedan får minstingen sova över hos dottern emellanåt. Då får det bli att de har varsitt rum och sedan kan vi ha någon form av extra säng eller soffa inne hos dottern där minstingen kan smita in och lägga sig om hon vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar