lördag 24 april 2010

Avslappnad kväll

Igår var dotterns ena assistent här. Det märks att även minstingen känner henne ordentligt. Kom på mitt när jag lagade kvällsmaten att det nog var ett av få tillfällen när jag har stått i köket och fixat och inte haft minstingen klängandes runt benen. Fick dåligt samvete och tittade till dem alla i lekrummet, men det var okej för assistenten att även minstingen var där. Minstingen tittade lyckligt upp och konstaterade bara "mamma". Sedan kröp hon fram och tillbaka mellan kök och lekrum under tiden jag lagade maten som för att kontrollera att jag var kvar, men ända fram kom hon aldrig innan hon vände tillbaka till lekrummet.

Assistenten var här från kl fem tills dottern somnat. Kommer inte ihåg när det sist hände att jag var "själv" hemma med barnen och så avslappnad. Fick massor gjort och kunde ändå njuta av att leka med barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar