onsdag 28 april 2010

När ska jag få sova....?

Är trött så det svartnar för ögonen. Hjärnan vill inte fungera. Hur jag än försöker, så känns det som om det var en helt omöjlig uppgift att tänka färdigt en enda tanke. I ett par nätter på raken har det knappt blivit någon sömn alls. Jag vet att jag måste ha sovit något denna veckan, men ändå känns det inte så. Det känns som om jag varit vaken hela natten. Båda barnen har sovit oroligt. Natten till idag så skrek minstingen oavbrutet i en halvtimma från klockan halv tolv. Både mannen och jag var inne hos henne i omgångar för att försöka lugna henne, men istället blev det bara värre när hon insåg att vi inte alls tänkte plocka upp henne och bära ner henne till bottenvåningen. Till slut somnade hon, bara för att vakna igen vid halv femtiden och sedan återigen vid sex. Det är ett under att dottern sov sig igenom dessa pass. Istället passade hon på att vakna när minstingen väl sov... 3 sådana nätter kan knäcka den bäste...

Igår skickade mannen mig i säng vid sextiden för att jag skulle orka med att träna lite senare på kvällen. Det var nog tur... Jag hade nog haft goda förutsättningar annars att svimma under träningspasset... Efter träningen kände jag mig helt apatisk. Bara kraften som krävdes för att borsta tänderna kändes övermäktig. Idag känns det lite bättre, trots att jag knappt sovit alls. Det är som om kroppen bara agerar på ren rutin. Det fungerar okej bara jag inte försöker tänka allt för avancerat och i allt för många led.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar