söndag 18 april 2010

Sjukresor....

Sådär, då var ett tre sidor långt brev skrivet till ansvariga för sjukresor. I veckan fick vi skriftligt svar på en av alla de gånger jag felanmält sjukresa. Svaret kan knappast betraktas som något annat än "goddag yxskaft".... Det som togs upp i brevet hade inte alls någon relevans med det jag hade felanmält. I själva verket har jag aldrig felanmält något av det som stod omnämnt i brevet. Man kan bli trött för mindre...

Nåväl, det är bara att ta sig i kragen, bli lite arg och sätta sig vid datorn. Ska skicka brevet i morgon, inte bara till dem som handlägger sjukresorna, utan även till tidningen. Försökte ringa till tidningen för någon vecka sedan för att prata med en journalist, men det var inte någon som var intresserad av att prata med mig. De var inte ens intresserade av att höra vad jag hade att säga... Anmärkningsvärt för en dagstidning...! Antar att Kvällsposten är enda säkra kortet, men det hade känts bättre om det var en mer seriös dagstidning... Känns som om det hade blivit mer tyngd. Fick tipset av en annan mamma (som också bråkar för sitt barn - som också, likt vår dotter, har en funktionsnedsättning) att skriva ett brev istället. Det blir ofta bättre effekt. Får se vad som händer. Känns i vart fall inte som om jag kommer någon vart med min egen kamp. Undrar om jag är den enda föräldern som bråkar om sjukresor/färdtjänst? Det är så många föräldrar som vittnar om att det inte fungerar, men jag är inte säker på att det är så många som faktiskt orkar att bråka om det. Någon måste ju göra det... Kan man få pris för mest bråkiga mamma? I så fall hade jag nog kvalat in till nomineringen.

1 kommentar:

  1. Du är inte den enda som bråkar om färdtjänst kan jag lova dig. Sluta inte bråka heller, det måste ske en förbättring!

    SvaraRadera